19 października 2015

3 pomysły na zakładki do książki/ DIY

Ostatnio wzięło mnie na zrobienie własnych zakładek do książek, poszperałam trochę w internecie i znalazłam parę całkiem niezłych pomysłów. Myślę, że wszystkie 3 rodzaje zakładek, które przygotowałam wyglądają naprawdę efektownie oraz mam nadzieję, że wam również się spodobają. W końcu mamy jesień, która szczególnie kojarzy się z długimi wieczorami przy książce. Dlaczego nie umilić sobie tej czynności jeszcze bardziej, wykonując przyjemne dla oka, ale równie praktyczne zakładki?
POMYSŁ 1.
Co do tego pomysłu, jest on naprawdę banalny! Największą filozofią jest równe wycięcie kształtu zakładki. Na dole zamieściłam zdjęcie, które ułatwi wam dobranie wymiarów, wystarczy spojrzeć na rysunek i odpowiednio wszystko naszkicować. Następnie wycinamy, zginamy w połowie, ozdabiamy i gotowe! Możemy cieszyć się pięknym wyglądem naszej zakładki.



POMYSŁ 2. 

Następną alternatywą jest przeurocze serduszko. Ja swoje elementy wykonałam z tekturki oderwanej z tyłu jakiegoś bloku. Wycięłam wybrane kształty, pomalowałam farbami i odpowiednio przykleiłam. Pamiętajcie, aby mniejszy kształt przykleić do większego tylko w połowie, aby móc później zahaczyć naszą zakładkę o stronę książki, jest to naprawdę wygodne!




POMYSŁ 3.

Ostatnim, a jednocześnie moim ulubionym pomysłem jest zakładka ze sznureczkiem. Niejednokrotnie spotykałam się już z książkami, do których przymocowane były sznureczki do zaznaczania stron. Jednak nigdy wcześniej nie pomyślałam, aby zrobić zakładkę z takim motywem. Przysięgam, że jest to dziecinnie proste! Jedyne co należy zrobić to wyciąć, z takiej samej tekturki co w poprzednim przypadku, prostokąt (o dowolnych wymiarach) pomalować go farbą, ozdobić i z tyłu przykleić sznureczek (używając na przykład taśmy). Ja dla trochę innego efektu lekko "poszarpałam" końcówkę sznurka. Myślę, że wygląda to fajnie.



Jak podobają wam się zakładki? Wypróbujecie któryś pomysł?

42 komentarze:

  1. zakładka z serduszkami jest bardzo urocza i chyba ją wykorzystam! :)
    plainess[klik]

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że jesienne wieczory nie tylko ja lubię spędzać nad książką lub podręcznikiem (częściej jednak jest to drugie).
    Najbardziej spodobała mi się pierwsza zakładka i już planuje jakie wzory wykonam, żeby były one prawdziwymi zakładkami do książek, a nie pierwszą lepszą kartką jaka się natrafi.

    W wolnej chwili zapraszam do mnie http://alicyv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakładki zawsze się przydadzą ;) Bardzo fajny pomysł na DIY :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi najbardziej podoba się 3 pomysł, ale jak na razie mam jeszcze moje zakładki DIY ;)

    http://sometimes-my.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. To serduszko mnie urzekło.. <3 Prześwietne, na pewno je wykorzystam, bo jestem molem książkowym i zawsze brakuję mi zakładek! ;)

    Zapraszam:
    http://seendixsecret.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. A właśnie zabrakło mi zakładek. Świetne pomysły :)
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne są te zakładki! ♥

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie poszukiwałam podobnych zakładek! Myślałam już nad kupnem, gotowyej.
    Jednak Twój post zmotywował mnie by samemu zrobić sobie taką cudowną zakładkę na książki :)
    Zapraszam do mnie - bo-kazdy-moze.blogspot.com (KLIKNIJ)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zakładki są ładne, szczególnie ta z serduszka :)

    Bonia Blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Najbardziej spodobała mi się pierwsza zakładka. Możliwe, że w wolnym czasie ją zrobię ;)
    julkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne DIY, muszę sobie taką zakładkę wykonać, na pewno mi się przyda, bo ciągle je gubię haha :D
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com
    Poklikałabyś w linki w najnowszym poście? Z góry dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnia zakładka jest mega urocza <3 Bardzo mi się podoba :)
    Świetne pomysły!

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwsza i trzecia opcja są genialne. Spróbuję je zrobić w wolnym czasie. To serduszko trochę mnie nie przekonujee, bo denerwowałaby mnie jego wystająca część. ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne pomysły, to chyba jakaś telepatia, jestem w trakcie przygotowywania podobnego posta, z tym że u mnie zakładki będą gotowe do druku :)
    http://foxyladyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne te zakładki! :D
    Czy książka z jednego z ostatnich zdjęć to nie Juniper Berry i Tajemnicze drzewo? :D Jesli się nie mylę, to jestem z siebie dumna. mam ją na swojej półce ^^
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Idealne zdjęcia i genialny post. Może zajrzysz? http://lidmonka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post i śliczne zdjęcia! :)
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny post i śliczne zdjęcia! Emotikon smile
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. szukałam takich pomysłów, bo ostatnio dużo czytam i zamiast zakładki używam kawałka papieru haha :D

    twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawie ;)
    Zapraszam http://www.emptyy-promises.blogspot.com/
    Będzie mi miło jak mnie odwiedzisz i zostawisz coś po sobie ;*

    OdpowiedzUsuń
  22. super pomysły :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. mi to zakladki jakos niepotrzebne, haha :3

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. proste i ładne, najbardziej podoba mi się 3 pomysł.

    zapraszam do mnie: http://jestemdi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Pomysł z serduszkiem najbardziej mi się spodobał, wygląda to na prawdę super i do tego jest bardzo funkcjonalne :D

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. Czasami wykonuje sama zakładki, ale nigdy ich nie używam :D
    Ostatnia jest bardzo urocza ♥
    Zapraszam ♥
    MOJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  27. super pomysł z prostokątem i sznurkiem, uroczy i klasyczny :)
    MÓJ BLOG: KLIK

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetne i mega proste pomysły na zakładki :D
    Na pewno wykorzystam!
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo przydatny post i na pewno którąś zakładkę do książki zrobię :)


    Zapraszam----> http://milenaqxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Też najbardziej lubię te ze sznureczkiem :D ja mam juz swoja ulubiona zakladke od paru lat, wiec nie zamierzam zmieniac :)/K

    Dwie Perspektywy Blog

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale świetne! Na pewno wykorzystam!

    ZAPRASZAM NA KONKURS, DO WYGRANIA 120$ NA ZAKUPY!
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  32. super diy :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja używam jeszcze innego sposobu aby wyszło serduszko :D

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetne diy ♥ Bardzo podoba mi się ostatnia zakładka :)
    p.s. Też mam na imię Marta i mam 14 lat :)
    Martha Blog

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy miły komentarz i zachęcam do wymiany poglądów!
Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
*nie uznaję obserwacji za obserwację